התחדשות עירונית ותמ"א 38 בירושלים

התחדשות עירונית הפכה לצעד הטוב ביותר אותו יש לבצע על מנת לגרום לאזור מגורים בו אין עתודת בנייה או מדובר במבנים ישנים להתחדש – ולהתמגן. המומחים של חברת ארץ עיר מסבירים.

התחדשות עירונית – הפתרון למצוקת הדיור במדינת ישראל

תחום ההתחדשות העירונית הוא תחום חדש יחסית, אשר צובר תאוצה רבה בשנים האחרונות, זאת בעקבות מצוקת הדיור שהובילה לעליית מחירים מסיבית מאוד וכן בסכנה הטמונה ברעידת אדמה אשר עלולה להתרחש במדינת ישראל בעשורים הקרובים. למעשה, התחדשות עירונית הפכה לכלי היעיל ביותר בהתמודדות עם יוקר המחייה והמחסור בשטחים ריקים לבנייה, כאשר ההתחדשות מתחלקת לשני דרכים עיקריות: פינוי בינוי וביצוע תמ"א 38. על מנת לייעל את התהליך הזה, החליטה ממשלת ישראל להוריד חסמים בירוקרטים אשר היו קיימים עד עתה ולפתוח את התחום עבור יזמים שונים וזאת על מנת לקדם את נושא ההתחדשות העירונית בהקדם האפשרי. להתחדשות העירונית יתרונות רבים, כאשר בראש ובראשונה מדובר בשיפור איכות החיים של התושבים. ברוב הפרויקטים שבהם מתרחשת התחדשות עירונית עם ארץ עיר מדובר באוכלוסייה אשר מתגוררת בבתים אשר לרוב מתפוררים ולא בטיחותיים, כאשר גם הרעידה הקטנה ביותר אשר עלולה להתרחש ע"פ כל ההערכות של המומחים תגרום לכך שהדירות יקרסו על יושביהן ובכך ייגרם אסון בקנה מידה בלתי נתפס. על כן, הוחלט להפעיל באופן מידי את תוכנית תמ"א 38 אשר נועדה לחיזוק המבנים הקיימים כמו גם להוספה של מרפסת, מעלית וחניון בהתאם למצבו של הבניין ובכך לגרום להעלאת ערך הנכסים כמו גם להוספה של קומות מגורים לדיירים חדשים ובכך לפתור את בעיית הדיור הקשה. בהתחשב בעובדה כי ירושלים היא אחת הערים הצפופות ביותר בישראל, קיימת חובה לביצוע של תהליך תמ"א 38 בירושלים לצורך חיזוק המבנים וכן להוספה של דירות מגורים.

התחדשות עירונית

תמ"א 38 בירושלים

בשנה האחרונה אנו עדים למספר רעידות אדמה קטנות אשר התרחשו במדינת ישראל, ואשר למזלנו לא גרמו לנזק בנפש או ברכוש. אבל, ע"פ ההערכות מומחים במדינת ישראל תתרחש ביום מן הימים רעידת אדמה גדולה בעוצמה של 6-7 בסולם ריכטר, זאת מאחר וישראל נמצאת על השבר הסורי אפריקאי כך שרעידת אדמה בעוצמה חזקה היא בלתי נמנעת. לכן, ביצוע תמ"א 38 הוא חשוב ביותר לחיזוק המבנה כנגד רעידות אדמה, כמו גם הזדמנות נדל"נית יוצאת דופן להעלאת ערך הדירה.

 

מתגוררים בירושלים ומעוניינים לבדוק האם אתם זכאים לביצוע תמ"א 38 בבניין שלכם? פנו בהקדם לחברת ארץ עיר, החברה המובילה בישראל לביצוע פרויקטים של תמ"א 38 בכל רחבי הארץ ובירושלים בפרט, כך שתוכלו להנות משלל אפשרויות של ביצוע פרויקט תמ"א 38 בבניין מגוריכם, זאת באמצעות החברה אשר מאפשרת לקבל שלל אפשרויות שיפות וביצוע חיזוק מבנים, זאת באמצעות אנשי מקצוע מהטובים ביותר בתחום.

לאתר החברה:

erets-ir.co.il