האם אפשר לתקן טיח שנפל בקיר העליון בכניסה לחדר מדרגות?

נפילה של טיח או התפוררות שלו, היא בעיה נפוצה המאפיינת מבנים רבים, הן ציבוריים והן פרטיים. עם זאת, בחלק ניכר מהמקרים, הטיפול בבעיה הוא פשוט יחסית. כשמדובר בבתים פרטיים או בטיח שנפל מהקיר בדירת מגורים,התיקון והטיוח במקום הפגוע הוא פשוט. זאת, כיון שקל מאד להגיע למקום וקל יחסית לטפל בו. כיצד קורה שטיח נופל דווקא בחדר המדרגות ודווקא בקיר בעליון בכניסה לחדר המדרגות?  האם אפשר לתקן טיח שנפל בקיר העליון בכניסה לחדר מדרגות? כדאי לקרוא – התשובות בהמשך המאמר ובאתר שיפוצים פלוס.

קיר עם טיח

נפילה של טיח בחדר המדרגות – מתי זה קורה

התפוררות של טיח וצבע בכלל, איננה דבר שקורה בשגרה. עם זאת, חשוב לדעת שכל מלאכה של טיוח וצבע, חייבת להתחדש מעת לעת. גם החומר הטוב ביותר, וגם עבודת הטיוח האיכותית ביותר, אינם ערובה לכך שהטיח יחזיק מעמד לנצח. מדי כמה שנים, יש לחדש הן את הצבע והן את הטיח, במקומות הנדרשים לכך. ואולם יש מקומות שבהם הסיכויים לכך שהצבע והטיח יפלו, הם גבוהים יותר באזורים מסוימים. בדרך כלל, באזורים שבהם הלחות היא גבוהה, יש צורך לצבוע ולטייח לעיתים קרובות יחסית. במקומות שבהם הלחות נמוכה יותר, הצורך לחדש את עבודת הצבע והטיוח נמוך יותר. בנוסף, בתים ומבנים הממוקמים בקרבה לחוף הים וחשופים לרוחות של החורף, כמו גם ללחות הגבוהה ולגרגירי החול שהרוח מביאה איתה, דורשים תמיד השקעה גבוהה יותר בשיפוצים, כמו גם בתחזוקה שוטפת של המבנה. במבנים כאלה, התפוררות של טיח בחדר המדרגות, כמו גם בתוך הבתים עצמם ובעיקר בקירות החיצוניים, עשויה לקרות לעיתים קרובות וחייבים לטפל בה ללא דיחוי.

תיקון של טיח שנפל בקיר העליון בכניסה לחדר המדרגות

באופן עקרוני, תיקון של טיח יכול להתבצע, וחשוב שיתבצע בכל מקום. עם זאת, ישנם מקומות שהם רגישים יותר מצד אחד, והגישה אליהם בעייתית יחסית מצד שני. הקיר העליון בכניסה לחדר המדרגות הוא בדיוק מסוג המקומות שללו. הסיבה בעיקרית היא הקושי היחסי להגיע למקום הזה, והעובדה שמרבית בעלי המקצוע מעדיפים להימנע מלטפל בו, אם הם ממש לא חייבים. הגישה לאזור הבעייתי איננה טובה בדרך כלל, כיון שקשה להגיע לאזור הבעייתי מהאזור הקרוב לדירות שבקומה האחרונה. כיון שכך, יש צורך להשתמש בציוד מיוחד, או לכל הפחות בסולם גבוה מאד. זאת, בכדי לאפשר לפועלים המבצעים את מלאכת הטיוח והצביעה שלאחריו, להגיע למקום בקלות. מדובר במלאכה לא פשוטה, שנעשית בכמה שלבים. בשלב הראשון מסירים את הטיח הפגוע באופן יסודי. בשלב השני מחליקים ומיישרים את המקום ורק בשלב הסופי מבצעים את מלאכת הטיוח. ככל שהגישה לאזור הבעייתי קשה יותר, כך המלכה צריכה להתבצע על ידי אנשי מקצוע מיומנים, שיודעים איך להתמודד עם בעיות מהסוג הזה. המקצוענים של שיפוצים פלוס אמונים על ביצוע שיפוצים ותיקונים, גם במקומות הפחות נגישים והיותר בעייתיים. כדאי ליצור קשר כעת והמקצוענים שלנו יחזרו אלים בהקדם.

דלתות פנים – כיצד נבחר? לפרטים לחצו.