מה כולל הסכם ממון?

אהבה, כמו בסיפורים?

במהלך החיים נפגשים רובם המוחלט של האנשים עם רגשי ההתאהבות.

לפעמים כבר מהגן, בית ספר היסודי יש זוגות קטנים של ילדים המסתובבים ביחד ומכריזים אנחנו זוג, כמובן שבגילאים קטנים כל כך האהבה וההתאהבות היא תמימה וחמודה ואין לה רגעי אכזבה קשים וקושי.

אך עם השנים, לחלק מהנערים כבר בגיל החטיבה ולאחרים בתיכון, מתחילים חיי האהבה להיות בעלי משמעות חזקה יותר. לא עוד התאהבות חמודה שמכריזים עליה ומספרים לכולם, מתחילים להיווצר זוגות וחברויות, חלקם מחזיקים לאורך זמן. ישנם נערים והנערות שמגלים את האכזבות שבחיי האהבה הבוגרים כבר בגילאי הנערות וההתבגרות.

בגילאי הצבא מעלה, כבר מתחילי לצוץ ניצני זוגות מעטים שגרים יחד ומנהלים חיים משותפים, בדרך כלל כל זה קורה הרבה לפני שמתחילים להרוויח או לעבוד בעבודה בעלת הכנסה קבועה.

לאחר שנים, כבר מתחילות החתונות להופיע וזוגות שגרים ומנהלים חיים משותפים, לעיתים ללא חתונה ולפעמים לאחר חתונה כבר לא נדירים בנוף.

בישראל, אחוז הגירושים גבוה מאוד ולכן בגילאים מסוימים מתחילים להופיע זוגות רבים שהחליטו להתגרש או להיפרד.

לעיתים זוגות שהתחילו את דרכם כסטודנטים או כחיילים בעלי מעט אמצעים, מפרקים את יחסיהם לאחר שנים, זאת אומרת שבמהלך השנים הם הרוויחו כסף ולפעמים אף נהיו עשירים.

בהרבה מהמקרים אחד מבני הזוג, הוא שהביא את רוב הפרנסה לחייהם המשותפים ולכן בעת פרידה הוא יכול להפסיד מכך בעוד שותפו לחיים מרוויח על חשבונו.

כדי לפתור את הבעיה של חלוקת הרכוש במקרה של פרידה, ניתן לחתום על הסכם ממון.

 

מהו הסכם ממון?

למי שלא יודע מה זה הסכם ממון – הסכם ממון הוא הסכם שנחתם על ידי בני הזוג, בו הם מחליטים מה תהיה חלוקת הרכוש בינהם במקרה של פרידה או גירושים.

הסכם ממון יכול להיעשות על ידי זוגות שחיים חיים משותפים ללא חתונה, זוגות נשואים או זוגות שעומדים לפני נישואים.

 

מה כולל הסכם ממון?

הסכם ממון מחולק לשני חלקים:

בחלק הראשון מדובר על הרכוש שיש לכל אחד מבני הזוג, בשעת כתיבת ההסכם, הרכוש הקיים.

החלק השני מתייחס לנכסים ולרכוש שיצטברו לזוג במהלך החיים לאחר חתימת ההסכם, הרכוש העתידי.

ישנו סוג נוסף של רכוש, סוג זה נקרא רכוש מוחרג, זאת אומרת, רכוש שלא נכלל בהסכם הממון ונשאר בבעלות של אחד מבני הזוג, גם במקרה של פרידה או גירושין.

זאת אומרת, אם למשל לאחד מבני הזוג יש בבעלותו דירה, לפני חתימת הסכם הממון, והוא רוצה להשאיר אותה בבעלותו גם בצב של פרידה הוא גירושין, הדבר נכתב בהסכם ממון כרכוש מוחרג.

כמו כן, הזוג יכול להחליט אם הזכויות הסוציאליות שלהם ממקום העבודה שלהם, זאת אומרת זכויות כמו פנסיה, ביטוח מנהלים ועוד, יהיו שייכים לכל אחד מהם נרד או שיהיו משותפים לשניהם.