הוצאת דרכון פורטוגלי – מדריך

בשנים האחרונות יותר ויותר אזרחים ישראלים מעוניינים לקבל דרכון פורטוגלי. מהם השלבים? המדריך המלא.

 

בדיקת זכאות

בטרם תבדקו להתחיל את המלאכה המורכבת של הוצאת דרכון פורטוגלי, עליכם להיות זכאים כמובן לאזרחות פורטוגלית. החוק הפורטוגלי מעניק זכאות למי אשר מוכיח שהוא מגיע ממדינות שאליהן הגיעו יוצאי גירוש ספרד ופורטוגל כלומר יהודי טורקיה, יוון ובולגריה, מרוקו, טוניסיה, אלג'יריה, לוב ומצרים וכמובן יהודי פורטוגל וספרד, אך חשוב לדעת כי ישנם עוד זכאים וחשוב לדעת כי רק בעלי אזרחות פורטוגלי יכולים להוציא דרכון. על מנת לבדוק את הזכאות שלכם תוכלו לבדוק לחברת nationality easy  אשר תדע לומר באופן וודאי האם גם אתם יכולים להתחיל בתהליך.


מהם התנאים לקבלת הדרכון הפורטוגלי?

התנאי החשוב ביותר הוא הוכחת קשר למגורשי פורטוגל. חשוב לזכור שרבים ממגורשי פורטוגל גורשו בתחילה מספרד ולאחר חמש שנים הם גורשו מפורטוגל. מטעם זה רבים ממגורשי ספרד הינם גם מגורשי פורטוגל, בנוסף הזכאים לקבלת דרכון הם בעלי שליטה בסיסית בשפה הפורטוגזית ובעלי קשר למסורת היהודית הפורטוגזית, מידע נוסף ניתן למצוא באתר כלכליסט.

 

פורטוגל

 

איסוף מסמכים רלוונטיים

כחלק מקבלת הדרכון הפורטוגלי יש להגיש לרשויות שורה ארוכה של מסמכים הכוללים בין השא רת תעודת הלידה, תעודת נישואים, צילום דרכון ישראלי וכו'. לאור העובדה כי פורטוגל מאפשרת לישראלים בעלי זיקה לאנוסי ספרד ופורטוגל להגיש בקשה, יש להעביר לרשויות אילן יוחסין מפורט ביותר המראה בדיוק את הקשר שלכם אל אנוסי ספרד ופורטוגל, כמו גם להציג תעודת יושר ממשטרת ישראל וכן כי אתם יהודים ומעל גיל 18. חשוב לדעת בהקשר הזה כי הגשת המסמכים חייבת להיות מדויקת, ואם היא אינה היא עלולה לגרור עיכוב בהוצאה של דרכון פורטוגלי וגם דחיית הבקשה על הסף. בנוסף, חשוב מאוד שכל המסמכים הללו יהיו מתורגמים  לפורטוגזית ומאומתים ע"י נוטריון המאשר כי כלל המסמכים הללו נכונים ואמתיים. בסיום איסוף המסמכים הללו, תרגום שלהם ואישור ניתן להגיש את הבקשה לקהילה היהודית בפורטוגל אשר נמצאת בשתי ערים ליסבון ופורטו, כאשר רק הקהילה היהודית היא הסמכות הבלעדית לאישור הבקשה והעברתה לרשויות בפורטוגל.

 

האם האזרחות היא לכל החיים?

במידה ואכן קיבלתם את האזרחות הפורטוגלית, האזרחות תקפה לכל החיים. הדרכון, כמו בכל מדינה בעולם, בעל תוקף של מספר שנים, אבל בניגוד לדרכון הישראלי ייחודו של הדרכון הפורטוגלי הוא בכך שכל עוד דואגים לחדש אותו אחת לתקופה, הוא ניתן להעברה לדור הבא וגם לבא אחריו כך שניתן להעביר את הדרכון מאב לבן לנכד לנין וכו'.

מעוניינים גם אתם להתחיל בתהליך של הוצאת דרכון פורטוגלי בקלות ובמהירות? פנו עוד היום אל איזי נשיונלטי אשר היא החברה המובילה כיום בהוצאה של דרכון פורטוגלי וקבלת אזרחות פורטוגלית, ולה וותק ושנים ארוכות בליווי ישראלים בתהליך בהצלחה חסרת תקדים.