מהי פשיטת רגל?

מהי פשיטת רגל ?

להגיע למצב בחיים שבו אנחנו חייבים כספים לאחרים זה לא משהו שכולנו חלמנו עליו אלא להפך, שכן כולנו היינו רוצים להיות נינוחים מבחינה כלכלית. עם זאת, ולמרות העבודה הקשה שאנו משקיעים לאורך השנים, חובות הם מנת חלקם של רבים מאיתנו. מה עושים בסיטואציה שבה אנחנו כבר לא יכולים לשלם את החובות שלנו והאם יש דרך נכונה יותר להתמודד עם המצב? כדאי שתדעו : פשיטת רגל זו לא בחירה כל כך נוראית כמו שאולי חשבתם. בבואנו לנסות להבין מהי פשיטת רגל, אנו רואים שלמעשה מדובר על מצב, שבו החייב פשוט לא יכול להחזיר את חובותיו לנושים וההכרזה על פשיטת רגל יכולה להיות חיובית לחייב ולנושיו (למעשה זה הליך של מחיקת חובות). יש שתי מטרות עיקריות להליך, והראשונה שבהן היא לאפשר לחייב להתחיל מחדש. הוא סוגר את חובותיו, מאפס את הדברים וכך בעתיד הוא יוכל להתחיל מחדש. המטרה השנייה של פשיטת רגל היא להסדיר את כינוס הנכסים וכך למעשה לשלם את החובות.

 

צעדים ראשונים בהליכי פשיטת רגל

מעבר לכך שצריך להבין מהי פשיטת רגל ולהחליט האם רוצים לנסות להגיש בקשה, כדי להיות מוכרים כפושטי רגל, צריך גם להחליט איך עושים את הדברים. כמובן שכדי להתמודד נכון עם התהליך הזה וכדי לקצר אותו צריך לפנות לעורך דין פשיטת רגל או הוצאה לפועל, שכן עורכי דין לענייני פשיטת רגל הם אנשי המקצוע שיוכלו לעזור לכם. הם למדו את התחום, התמחו בו וצברו בו ניסיון רב שנים ובצורה כזאת הם יוכלו לייעץ לכם. ראשית, לא כל אדם שרוצה להיות מוכרז כפושט רגל באמת יוכל לקבל הכרזה כזאת ושנית, יש מבצעים שבהם זה יותר כדאי לעומת מצבים אחרים. לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין פשיטת רגל מדופלם שמגיע עם הידע והניסיון, כי ייעוץ שכזה יכול לסייע בהמשך התהליך.  יותר מזה : הרבה פעמים הליך כזה של מחיקת חובות לא מתאים לכל אחד – תשאלו את עורך הדין שלכם האם יש דרכים נוספות למחיקת חובות או הקטנתם?

השלבים בדרך לפשיטת רגל

אחרי שתקבלו ייעוץ מקצועי מעורך דין פשיטת רגל מטעמכם ותחליטו האם להגיש בקשת לפשיטת רגל או לא, תוכלו להתחיל את ההליך והוא כולל 4 שלבים שונים :

  • הראשון זו הבקשה לפשיטת רגל – לקט מסמכים משפטיים (שאלונים, תצהירים וכו׳) שמגיש החייב או עורך דין לבית משפט וכונס נכסים לצורך פתיחת הליכים.
  • לאחר מכן יגיע צו כינוס – צו של בית משפט המורכב מהוראות כלפי החייב, נושים, רשויות וכו׳, המגדיר זכויות וחובות של האדם במהלך פשיטת רגל.
  • אח"כ הכרזת פשיטת רגל.
  • ובסופו של דבר צו הפטר – החלטה של בית המשפט המבטלת את כל החובות (שנצברו לפני מתן צו כינוס) של החייב. גם כל ההגבלות שהיו תקפות כנגד פושט רגל מתבטלות.

 

מהי פשיטת רגל

הסבר על המושגים :

מנהל מיוחד / נאמן – עורך רין שמייצג בהליכים את הכונס הנכסים, מבקר את התנהלות החייב, מכין חוות דעת על החייב לבית המשפט.

תוכנית פירעון – ״לוח סילוקים״ הקובע סכום סופי שעל החייב לשלם לקופת כינוס על מנת לסיים עם הליכי שפיטת הרגל.

 בית המשפט המחוזי מקבל את כל תיקי פשיטת הרגל בישראל והוא זה שמחליט אם יינתן צו כינוס או לא. במידה ובית המשפט החליט לא לתת צו כינוס – הרי שכבר כאן מסתיים ההליך (כאן חשוב הניסיון של עורך הדין פשיטת רגל שלכם). במידה וכן ניתן צו כינוס – התיק ימשיך הלאה אל הטיפול בשלבים הנוספים.

מכאן אנו לומדים שהליך של פשיטת רגל בישראל, כמו הליכים אחרים שמתקיימים מול בית המשפט, זה לא הליך מהיר. בית המשפט מתמודד עם תיקים רבים במהלך השנה, דבר שגם הוא כשלעצמו מוביל לכך, שהתהליך יהיה ארוך יותר. לכן כדאי להתחיל את הגשת הבקשה עוד היום שכן כך תוכלו "לעמוד על הרגליים" מחדש כמה שיותר מהר.

במידה ויש לכם חוב לבנק או לגוף אחר, אז לרוב הוא מלווה בעיכוב יציאה מהארץ, תיק או תיקים בהוצאה לפועל, עיקול חשבון בנק, עיקול משכורת וכו'. אתם מוזמנים לעיין בכתבות נוספות באתר שלנו ולקבל מידע שיעזור לכם לעבור את התקופה הזאת עם נזק מינימלי ובזמן הקצר ביותר. אנחנו מקווים שזה יעזור ובמידה ויש לכם שאלות באחד הנושאים הקשורים להליכי הוצאה לפועל, פשיטת רגל או מחיקת חובות – אתם מוזמנים לרשום לנו שאלה או להתקשר – אנחנו נשמח לענות ולעזור לכם.

על הסכם ממון ניתן לקרוא כאן.