ההורה נכנס לבית אבות? אתם יכולים לחסוך אלפי שקלים בעזרת מימון קוד משרד הבריאות

כניסתו של האדם הקרוב והחשוב ביותר בחיינו לבית האבות היא תהליך מורכב, אשר דורש גם השקעה כספית לא מועטה. אולם, באמצעות קוד מימון של משרד הבריאות ניתן לחסוך אלפי שקלים, בדרך קלה ופשוטה. כל הפרטים החשובים ביותר – מוצגים כעת בפניכם.

כניסה של הורה לבית אבות – עלויות אסטרונומיות

כמעט כל אזרח ישראלי מכיר את הסיטואציה שבה הוא נאלץ להכניס את ההורה לבית אבות, זאת לאור מצבו הגופני, הנפשי או הרצון לחלוק את שארית החיים באיכות חיים טובה אשר מותאמת בדיוק לצרכים, כאשר הדגש החשוב ביותר הוא כמובן איכות השירות והטיפול וזאת בכדי שההורה יטופל ע"י צוות מקצועי בצורה המקצועית ביותר, בד בבד עם מגוון של פעילויות אשר מעניקות להורה איכות חיים המשלבת גם צוות טיפולי וגם שלל פעילויות. אולם, רבים נתקלים בסיטואציה בלתי נסבלת בה הם נאלצים למשכן את הבית של ההורים כמו גם להוציא עשרות אלפים שקלים, זאת לאור העובדה כי כיום כניסה לבית אבות היא הוצאה משמעותית אשר עלותה יכולה להגיע (בכל חודש) לעשרות אלפי שקלים. אולם, יש כיום פתרון והוא בדמות קוד מימון של משרד הבריאות.

 

אישה מבוגרת

מהו קוד מימון משרד הבריאות?

קוד משרד הבריאות נועד להקל על בני המשפחה אשר מכנסים את ההורה לבית אבות, וזאת באופן שבו ניתן לקבל מימון מלא או חלקי בעבור בתי אבות סיעודיים או בתי אבות לתשושי נפש. על מנת לקבל את ההטבה הזו יש לבדוק האם אכן ההורה עומד בפרמטרים אשר כוללים את מצבו הרפואי, מצב כלכלי וסוציאלי הן של ההורה והן של בני המשפחה וכן בדיקה כי אכן בית האבות פועל במסגרת רישיון אשר מוענק לו ע"י משרד הבריאות. על כן, יש לבדוק האם אכן ההורה עומד בפרמטרים וכן לבדוק מול בית האבות כי יש בינו לבין משרד הבריאות הסכם, אשר מאפשר לשכן את הקשישים. חשוב לזכור כי כחלק מקוד המימון אחד הפרמטרים החשובים ביותר נוגע למקום פנוי, וזאת משום שבמידה ואין קוד בפנוי בבית האבות אליו תירצו להכניס את ההורה כמו גם לקבל את קוד המימון.

סיוע בקבלה של קוד מימון משרד הבריאות

לצערנו, אנו עדים ללא מעט מקרים בהם אנשים רבים אינם מודעים להטבה המפליגה הזו, וגם אם כן – הם נתקלים בקשיים בירוקרטיים לא פשוטים. על כן, באמצעות מלי שטימן יועצת גריאטרית ניתן לקבל סיוע, זאת לאור ניסיונה עתיר השנים בתחום הייעוץ הגריאטרי. באמצעות מלי שטילמן תוכלו לקבל את כל המידע הרצוי לכם, כמו גם לבדוק את מידת הזכאות של ההורה, כך שגם אתם תוכלו לחסוך עשרות אלפי שקלים. למידע נוסף ניתן לפנות במספר 072-394-5490.